Vidieť už vonku

Viete si predstaviť vchod do niektorých obchodov, reštaurácií či kaviarní bez sklenených dvier? Ja sa priznám, že nie. Som rada, keď sa môžem zvonku pozrieť, koľko je tam návštevníkov a prípadne aj aktuálnu ponuku jedál či nápojov. Vyplýva to zrejme z mojej hanblivej povahy, pretože nerada niekam vojdem a hneď zase vyjdem. Nie je mi príjemná akákoľvek zbytočná pozornosť.

Má to viaceré výhody

To, že vidíte dovnútra oceníte aj v iných prípadoch. Napríklad vtedy, ak sa snažíte niekomu vyhnúť a nezáleží na tom, z akého dôvodu. Myslím, že tento druh vchodu môže vyhovovať aj personálu danej prevádzky, pretože za každých okolností vidí von a má prehľad nielen o dianí na ulici, ale aj o aktuálnom počasí. Ak sa pridajú aj ďalšie sklenené plochy, miestnosti sa nielen presvetlia, ale budú pôsobiť aj oveľa väčším a sviežejším dojmom. Neplatí to však len pre obchody, vedia o tom svoje aj projektanti administratívnych centier a rôznych kancelárií alebo zákazníckych centier. Pozor však na nepríjemný sterilný dojem, ktorý môže vzniknúť, keď sa nekombinujú rôzne materiály. Všetkého veľa totiž škodí.

Vidieť už vonku
Ohodnoťte příspěvek